خودآموز عربی (:

الأالوان. رنگ‌ها در عربی

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۸ ق.ظ

در عربی یک نکته رو که باید دقت کنید این هست که موصوف و صفت و مضاف و مضاف‌الیه باید از لحاظ جنسیت مثل هم باشند. یعنی اگر مضاف یا موصوف مذکر بود باید مضاف‌الیه و صفت هم مذکر باشد. پس وقتی در عربی قرار هست از رنگ‌ها استفاده کنیم و بگوییم فلان چیز رنگش چی هست باید ببینیم فلان چیز مذکر هست یا مؤنث بعد با توجه به جنسیتش رنگ را مذکر یا مؤنث به کار ببریم. برای همین در فهرست پایین رنگ‌ها ما هم رنگ‌ها را به‌صورت مذکر آوردیم و هم مؤنث. رنگ‌های توی پرانتز مؤنث رنگ ها هستند و خارج از پرانتز مذکر.



احمر (حمراء ، حُمر)         قرمز

ازرق (زرقاء ، زُرق)             آبی

اصفر(صفراء ، صُفر)           زرد

برتقالی(برتقالیة)          نارنجی

رمادی(رمادیة)               خاکستری

بنی(بنیة)                         قهوه ای

اسود(سوداء ، سود)           مشکی

 وردی (وردیه)            صورتی

ابیض (بیضاء)                      سفید

بنفسج (بنفسجی)             بنفش

اخضر (خضراء، خضر) سبز


برای اینکه تلفظ کلمه‌ها را هم یاد بگیرید این ویدئو رو ببینید. (کیلیک کنید)


نظرات (۳)

اخضر(خضراء، خضر)     سبز
این رو فکر کنم همه بلدن :)
پاسخ:
هی می‌گفتم خدایا من یه رنگی رو ننوشتم، هی نگاه می‌کردم می‌دیدم همشون هست ((:

ممنون (:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ممنووون
    پاسخ:
    فدای شما (:
  • محبوبه شب
  • میشه خواهش کنم اعرابشونم بذاری 
    ماچ
    پاسخ:
    اگر ویدئوها رو نگاه کنی دیگه نیاز به اعراب نداری. ویدئوها هم کم حجم هستند؛ ولی از این به بعد سعی می‌کنم اعراب هم بذارم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">